ثبت آگهی رایگان

ترانسمیتر فشار چیست، Pressure transmitters

توجه:
این آگهی منقضی شده و فاقد اعتبار است.

ترانسمیتر فشار چیست؟ (Pressure transmitters)


ترانسمیترها یکی از تجهیزات مهم سیستم اتوماسیون صنعتی می باشند. ترانسمیترها که یک سری اطلاعاتی نظیر اختلاف فشار ، میزان حرارت و … را به صورت سیگنال به یک مرکز کنترل ارسال می کنند .

ترانسمیتر فشار (Pressure transmitters) یا پرشر ترانسمیتر، فناوری رایج و شناخته شده در حوزه بازارهای نفت، پتروشیمی، منجمد سازی و حوزه تولید بنزین است که نسبت به سایر فناوری‌ها، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.


ترانسمیتر فشار(Pressure transmitters) که اغلب برای اندازه گیری فشار گاز یا مایع به کار می رود و محل نصب ترانسمیترها روی لوله ها و مخازن میاشد

ترانسمیترهای فشار(Pressure transmitters) از سه قسمت اصلی تقویت کننده ، مبدل (ترانسدیوسر) و سنسور ساخته شده اند.

ترانسمیتر فشار(Pressure transmitters) برای اندازه گیری دقیق فشار مکانیزم های متفاوتی را به کار می برد که در اکثر مدل ها از نوع استرین گیج در المان سنسور ترانسمیتر استفاده می شود.

نکته دیگر که در ترانسمیترهای فشار(Pressure transmitters) مهم میباشد دقت اندازه گیری آن است که در ترانسمیترهای فشار(Pressure transmitters) آزمایشگاهی دقیق و پیشرفته تا بیست و پنج صدم درصد و یا بالاتر و در مدلهای عادی و معمولی تا نیم درصد می باشد.


ترانسمیترهای فشار(Pressure transmitters)چگونه کار می‌کند؟


پرشر ترانسمیتر(Pressure transmitters) دستگاهی است که می‌تواند تغییرات مکانیکی به وجود آمده در اثر فشار موجود در محیط را تبدیل به داده‌های دیجیتال کتد و به صورت اعداد مشخصی در صفحه نمایش بدهد. در واقع وظیفه این دستگاهها تبدیل داده‌های آنالوگ به داده‌های دیجیتال میباشد

تغییرات به وجود آمده در فشار محیط باعث تغییر حسگر دستگاه می‌شود.

سنسور یا حسگر ترانسمیتر ممکن است یک صفحه خاص پیزوالکتریک یا یک صفحه دیافراگم باشد.

نتیجه تغییرات مکانیکی به یک مبدل یا ترانسدیوسر ارسال می‌شود که داده‌ها را تبدیل به داده‌های دیجیتالی می‌کند.

در نهایت داده‌های به دست آمده به صورت تابعی از فشار به صورت Psi یا پاسکال گزارش می‌شوند.

باید به این نکته اشاره کنیم که اکثر ترانسمیترهای فشار در شدت جریان خروجی بین 4 تا 20 میلی آمپر عمل می‌کند. بنابراین تغییر سنسور، به صورت تغییر در شدت جریان خود را نشان می‌دهد که نتیجه این فعل و انفعالات به صورت فشار اندازه گیری شده گزارش می‌شود. از دیگر کاربردهای ترانسمیترهای فشار میتوان به اندازه گیری فشار اندازه گیری ارتفاع از سطح دریا اندازه گیری جریان اندازه گیری ارتفاع / عمق نیز نام برد.


انواع ترانسمیتر فشار:

ترانسمیتر فشار به همراه نمایشگر

ترانسمیتر فشار مخصوص محیط های انفجاری

ترانسمیتر فشار تفاضلی

ترانسمیتر فشار هوشمند

ترانسمیتر فشار پایین

ترانسمیتر فشار صنعتی

ترانسمیتر فشار قلمی


ترانسمیتر فشار قلمی

این ترانسمیتر از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به باتری قلمی و همچنین شمع خودرو دارند. در حقیقت این ابزارها با استفاده از یک انتهای پیچ مانند و رزوه دار به مخزن یا به سیستم لوله کشی وصل می‌شوند. در قسمت نوک این ترانسمیتر یک صفحه فلزی صاف وجود دارد که به عنوان سنسور فشار عمل می‌کند. بنابراین فشار وارد شده به حسگر توسط دستگاه تشخیص داده شده و نتایج به دست آمده به اتاق کنترل فرستاده می‌شود. اندازه کوچک و راحتی در نصب ترانسمیتر فشار قلمی به عنوان مزایای بزرگ آنها شناخته می‌شوند.


پرشر ترانسمیتر دیافراگمی

روش اتصال این ترانسمیترها نسبت به نمونه‌های قلمی متفاوت است و یا حتی ممکن است برخی از آنها شباهت هم داشته باشند. برای این ترانسمیترها حسگر به صورت پرده دیافراگم در نظر گرفته شده که با توجه به تغییر فشار تغییر می‌کند. معمولاً پرده دیافراگمی استفاده شده در این ابزارها ممکن است از جنس استنلس استیل یا از جنس کامپوزیت‌های پلیمری باشد که تغییر جنس آن می‌تواند توانایی اندازه گیری فشار را تغییر دهد. این ترانسمیترها ممکن است دارای صفحه نمایش برای ارائه نتایج اندازه گیری به صورت مستقیم باشند یا نتایج را به اتاق کنترل بفرستند.


ترانسمیتر اختلاف فشار

ترانسمیتر اختلاف فشار که با عنوان پرشر ترانسمیتر تفاضلی هم شناخته می‌شود، وظیفه اندازه گیری اختلاف فشار بین دو مخزن یا بین دو طرف یک سیستم لوله کشی را برعهده دارد. این ابزارها دارای دو ورودی هستند که هر قسمت از آنها وظیفه اندازه گیری فشار در یک طرف را بر عهده دارد. تغییر وضعیت پرده دیافراگم یا حسگر با توجه به اختلاف فشار به وجود آمده، توسط مبدل تبدیل به جریان الکتریکی شده و در نتیجه به صورت اعدادی تحت عنوان فشار گزارش می‌شوند. در این دستگاه‌ها ممکن است از حسگرهای فلزی یا از پرده‌های دیافراگمی استفاده شده باشد.


ترانسمیتر فشار به همراه نمایشگر

وجود نمایشگر فشار برای ترانسمیتر ضروری و قطعی نیست. در واقع این دستگاه‌ها می‌توانند نتایج خود را به اتاق کنترل ارسال کنند. اما در برخی از آنها از یک نمایشگر استفاده شده که به صورت مستقیم و لحظه‌ای می‌توانند فشار را گزارش دهند. موضوعی که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که دستگاه‌های فاقد نمایشگر برای شرایط محیطی نامناسب استفاده می‌شوند. اما اگر اپراتور بتواند راحت‌تر در محیط کار حضور داشته باشند، نیازی به ارسال نتایج به اتاق کنترل نیست و با یک پرشر ترانسمیتر به همراه نمایشگر می‌توان نتایج را در نظر داشت.

پرشر ترانسمیتر مخصوص محیط‌های انفجاری

برخی از محیط‌های صنعتی و پالایشگاهی به شدت با مواد منفجره و مواد فرار در ارتباط هستند. به عنوان مثال، کارخانجات تولید آمونیاک، کارخانجات تولید سوخت‌های فرار و حتی پالایشگاه‌های تولید بنزین نسبت به موارد مختلف حساسیت بالایی دارند. به همین دلیل تجهیزات ابزار دقیق استفاده شده در آنها باید به شکلی باشد که احتمال جرقه را به حداقل برساند. پرشر ترانسمیتر مخصوص محیط‌های انفجاری یا ضد انفجار یکی از ابداعاتی است که در این حوزه صورت گرفته و می‌توان از آنها به راحتی در محیط‌های انفجاری استفاده کرد.

ترانسمیتر فشار صنعتی

اگر محصولات ما را در قسمت پرشر ترانسمیتر دیده باشید، به احتمال زیاد متوجه تنوع بالای آنها و همچنین اختلاف در اندازه آنها شده‌اید. برخی از این دستگاه‌ها برای محیط‌های کوچک‌تر مناسب هستند و برخی از آنها محدوده فشاری بالایی را پوشش می‌دهند. بنابراین انتخاب یک دستگاه برای صنعت باید با توجه به این فاکتورها انجام شود. اصولاً پرشر ترانسمیتر صنعتی به طور خاص و ویژه برای کاربردهای وسیع با محدوده فشار بالا طراحی شده‌اند. این باعث می‌شود که گزینه‌های انتخابی در هر حوزه محدودتر باشند.


بهترین برند های سازنده یه پرشر ترانسمیتر(Pressure transmitters)


یکی دیگر از مواردی که در بازار برای خرید ترانسمیتر فشار با آن مواجه می‌شوید، مسئله برندهای سازنده یه آنهاست. که اگر در اینترنت جستجو کنید یا محصولات ما را ببینید نمونه‌های زیر را می‌بینید:

ترانسمیتر فشار ویکا

ترانسمیتر فشار روزمونت

ترانسمیتر فشار یوکوگاوا

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر

ترانسمیتر فشار امگا

ترانسمیتر فشار کلر

ترانسمیتر فشار ایرانی که به تازگی توسط مهندسین داخلی طراحی و ساخته شده


موارد مهمی که در خرید پرشر ترانسمیتر باید رعایت کنید؟

محدوده فشار اندازه گیری

دقت وسیله

نوع خروجی لازم

نوع خورندگی ماده

شرایط محیطی

مطلق یا نسبی بودن فشار


محدوده فشار اندازه گیری: در هر صورت این حقیقت در صنعت وجود دارد که ممکن است فشار در یک سیستم مثبت یا منفی باشد. به عنوان مثال برخی از محصولات شرکت ویکا صرفاً برای خلاء و فشار مثبت طراحی شدند. بنابراین انتخاب آنها برای فشار منفی نمی‌تواند نتیجه مناسبی باشد. پس در هنگام انتخاب دستگاه حتماً محدوده فشار سیستم خود را در نظر بگیرید و آن را با توجه به ظرفیت دستگاه بسنجید.

دقت اندازه گیری فشار توسط دستگاه: با توجه به نوع سنسور استفاده شده در ترانسمیتر های فشار، ممکن است دقت اندازه گیری‌ها در یک دستگاه با دستگاه دیگر متفاوت باشد. معمولاً در صنایع حساس، دقت به عنوان یک فاکتور مهم و تعیین کننده در نظر گرفته می‌شود. این در حالی است که برای کارهای آزمایشگاهی و عمومی، دقت چندان اهمیت ندارد.

نوع خروجی گزارش شده توسط دستگاه: خروجی گزارش شده توسط ترانسمیتر فشار ممکن است متفاوت باشد. برخی از آنها صرفاً فشار اندازه گیری شده را گزارش می‌دهند و بر مبنای پاسکال یا اتمسفر گزارش می‌کنند. اما در برخی دیگر از این دستگاه‌ها امکان گزارش سطح سیال و همچنین شدت جریان عبوری از سیال هم وجود دارد که به عنوان داده‌های غیر مستقیم در نظر گرفته می‌شوند. این داده‌ها در محاسبات فنی مناسب هستند، توصیه می‌شود که برای آن‌ها از دستگاه‌های تخصصی استفاده شود.

متریال استفاده شده در بدنه ترانسمیتر: نوع متریال به کار گرفته شده در بدنه پرشر ترانسمیتر از این جهت اهمیت دارد که ممکن است ما به دنبال اندازه گیری فشار یک سیال خورنده باشیم و باعث از بین رفتن بدنه ترانسمیتر شود. این در حالی است که برای سیالات معمولی ما نیاز به دستگاه‌های پیچیده نداریم و می‌توانیم به سراغ یک ترانسمیتر فشار ارزان برویم. پس قبل از اینکه به سراغ فروشنده بروید، ابتدا ببینید که محیط شما به چه صورت است و چه موادی می‌توانند در آن دوام بیاورند.

شرایط محیطی: مسلماً شرایط محیطی در کشور روسیه تفاوت زیادی با شرایط محیطی در ایران دارد. حالا شرایط محیطی در استان‌های کویری نسبت به استانهای شرقی جنوب و شمال کشور هم متفاوت است. شرکت‌هایی مانند اندرس هاوزر و آمریکا برای هر کدام از این موارد محصولات خاصی در نظر گرفته‌اند و شرایط عملیاتی آنها را لحاظ کردند. پس این هم می‌تواند یک فاکتور مهم در انتخاب گزینه نهایی شما باشد.

در صورت نیاز به دریافت کاتالوگ و مشاوره با تماس بگیرید

توجه:
آگهی نامه هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال استفاده شما از وب سایت ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر شرایط استفاده از آگهی نامه را مطالعه نمایید.

آگهی های مرتبط