ثبت آگهی رایگان

نرم افزار مدیریت تولید (MRP) سپهر رایان

توجه:
این آگهی منقضی شده و فاقد اعتبار است.

فرایندهای نرم افزار MRP

نرم افزار MRP چهار فرایند اصلی دارد که برای مدیریت و نظارت بر فرایندها از آن‌ها استفاده می‌کند:

برآورد تقاضا و مواد مورد نیاز برای تولید آن. قدم آغازین در نرم‌ افزار MRP مشخص کردن سفارش‌های مشتریان و مواد و قطعات لازم برای تکمیل آن است. MRP با استفاده از لیست مواد (BoM)، که لیستی است شامل مواد خام، قطعات و اجزای مورد نیاز برای تولید، مجموع قطعات و مواد مورد نیاز را به ساده‌ترین شکل تعریف و تولید را آغاز می‌کند.


بررسی سفارش با موجودی انبار و منابع در دسترس. در قدم بعدی نرم افزار MRP به بررسی موجودی فعلی انبار می‌پردازد. پس از آن این موجودی را با توجه حجم و نوع سفارش به خط‌های تولید تخصیص می‌دهد. به زبان ساده‌تر نرم افزار MRP موجودی انبار را دقیقا به حوزه‌هایی که نیاز است اختصاص می‌دهد و از اتلاف آن جلوگیری می‌کند.

برنامه‌ریزی تولید. بعد از این‌که منابع مورد نیاز به بخش‌های مختلف تخصیص داده شدند، برنامه زمانی تولید و تعداد نفرات درگیر در فرایندهای آن توسط سیستم MRP مشخص می‌شود.

پایش فرایند. در مرحله پایانی، فرایندها به‌منظور جلوگیری از توقف و بروز خطا به‌طور مستمر پایش می‌شوند. بروز خطا در هر مرحله‌ای کاملا توسط نرم افزار پایش و دلیل یا دلایل آن به اطلاع مدیران خط و تولید می‌رسد.

ویژگی‌های نرم افزار MRP


بعد از آشنایی با روش برنامه ریزی مواد و نرم افزار MRP به سراغ ویژگی‌های اصلی این نرم افزار می‌رویم. در ادامه کلیدی‌ترین ویژگی‌های نرم افزار MRP را بررسی می‌کنیم. این نرم افزار به دلیل پیچیدگی و گستردگی‌اش نمی‌تواند به چند سیستم و زیرسیستم خاص محدود شود. فرایند تولید فرایندی سیستمی‌ست که خروجی هر مرحله را به عنوان ورودی مرحله بعدی در نظر می‌گیرد. حال اگر در هر بخشی از فرایند تولید خروجی دچار عیب و خطا باشد، تمام فرایند تولید درگیر می‌شود. مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ویژگی‌های نرم افزار MRP از این قرارند:


امکان تعریف لیست مواد

امکان برنامه‌ریزی برای ابعاد گسترده‌تر کسب‌وکار

امکان برنامه‌ریزی ظرفیت تولید

امکان طراحی سه‌بعدی و رایانه‌ای

امکان مدیریت قراردادها

امکان کنترل هزینه

امکان تعریف روش‌های قیمت‌گذاری

امکان کنترل موجودی و مدیریت زنجیره تامین

امکان تعریف برنامه‌ریزی مواد مورد نیاز

امکان تعریف برنامه تولید

امکان مدیریت پروژه

امکان مدیریت فرایند خرید

امکان تحلیل فروش

توجه:
آگهی نامه هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال استفاده شما از وب سایت ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر شرایط استفاده از آگهی نامه را مطالعه نمایید.

آگهی های مرتبط